Antyspam
ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M A

Co myślicie o zmianach nazw ulic? [ANKIETA]

› Aktualności 7 dni temu    10.01.2018
Redakcja
komentarzy 14 ocen 0 / 0%
A A A
 fot. TVN

Aż 51 ulic w Wielkopolskich miastach zmieniło swoje nazwy. W naszym powiecie 5: dwie w Kowalewie, dwie w Dobrzycy i jedna w Gołuchowie.

Decyzję także podjął wojewoda wielkopolski, Zbigniew Hoffmann, który 13 grudnia 2017 roku podpisał "zarządzenie zastępcze" w związku z ustawą dekomunizacyjną. Zespół powołany przez wojewodę pracował nad tym pół roku. Zweryfikowano 29 tysięcy nazw ulic, w efekcie czego przygotowano 51 zarządzeń zastępczych. Będą kolejne.

W pierwszym etapie dekomunizacji ulic pierwszeństwo miało samorządy. Jeśli jednak nie zajęły się tym tematem, zrobił to wojewoda, który sprawę konsultował z Instytutem Pamięci Narodowej.

Mieszkańcy nie wszędzie są zadowoleni ze zmian. Odbywają się protesty. U nas takich nie było, ale sygnalizowano, że najwięcej perturbacji będą miały firmy. - Koszty oklejenia samochodów firmowych, zmiany wszystkich druków, dokumentów, pieczątek - to wszystko dotknie mojej firmy i moich finansów - alarmował mieszkaniec Kowalewa.

Czy uważacie, że ustawa dekomunizacyjna i nagłe zmiany nazw ulic są potrzebne? Weźcie udział w naszej sondzie i napiszcie, co o tym myślicie!
 

R E K L A M A

Czy obecna dekomunizacja nazw ulic jest potrzebna?

ankieta dodana 10.01.2018, ilość wszystkich głosów: 170
Oczywiście, że tak
18%
To zupełnie niepotrzebne
80%
Nie mam zdania
2%
R E K L A M A
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (15)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ XYZzzzzz
5 dni temu ocena: 100%  15
Osobiście mi to nie przeszkadza. Te osoby to tez nasza,polska historia i nie wyprzemy sie jej. Kazdemu normalnemu czlowiekowi zdarzyło sie w młodosci upic w trupa, leżec pod stołem na uroczystosci, puscic "pawia" i duzo gorsze rzeczy (oczywiscie część zaprzeczy ale najcześciej ci,ktorzy tluka zone w domowym zaciszu, robią inne brzydkie rzeczy i udaja swietszych od papieza). Dlatego nie mozna wypierac sie czasów PRL...jednak nie jest to powód do nazywania komunistycznymi bohaterami ulic naszych miast. Powinny one zostać zmienione 20 lat temu bo teraz ludzie sie przyzwyczaili,oswoili i pozostał sentyment i przyzwyczajenie jak z brzydkąi grubą żoną po 40 latach małzenstwa. To nie znaczy, że co druga ulica ma byc im.L.Kaczyńskiego,nie popadajmy w paranoję !
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ historyk....pleszewski
7 dni temu ocena: 97%  14
Jestem za. Najzabawniej w Dobrzycy. Karalus przywrócił im Mikołajczyka, a obecny burmistrz czekał aż mu Wojewoda wymaże komunistę Walendowskiego, i poda Mikołajczyka z którego dobrzyczanie powinni być dumni. Brawo panie Wojewodo. Ten obecny burmistrz to taki ludowiec jak z koziej d... trąba. A druga zmiana jest po prostu błędna. Józef Czarnecki to właściciel Ruska a nie Dobrzycy. Owszem kupił Dobrzycę dla swoich dzieci. To powinien być Czarnecki, ale Stefan, jego syn: powstaniec wielkopolski, żołnierz wojny bolszewickiej z 1920 r., odznaczony Virtuti Militari. W czasie wojny 1939 -1945, za współpracę z AK i udział w wojnie 1920 r, aresztowany przez Sowietów i zesłany do kopalni w Workucie za kołem podbiegunowym, gdzie zmarł . W przypadku tego nazwiska Wojewodzie doradzono po prostu źle. Chyba w Dobrzycy są jacyś historycy, a nie milczki Jest też muzeum, rada gminy
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Ja
2 dni temu 16:40 ocena: 50%  13
Panie historyk chyba pora uzupełnić wiedzę (Jeśli w ogóle taka Pan posiada). Od kiedy to Stefan był właścicielem Dobrzycy? Józef kupił Dobrzyca dla swoich dzieci? Ojoj, gruby błąd. A imię Zygmunt coś Panu mówi? Taki z Pana historyk jak z koziej d... traba. No ale pleszewski wiele tłumaczy
~ Prezes
6 dni temu ocena: 100%  12
Zarówno Józef Czarnecki, jak i jego syn Stefan mieszkali w Dobrzycy i bardzo dużo dla niej uczynili. Obaj być może zasłużyli na ulice z ich nazwiskami na tabliczkach. Dla rozwoju miasta bezcenne zasługi wniósł z pewnością Józef Czarnecki, pochowany zresztą na dobrzyckim cmentarzu.
~ eko
7 dni temu ocena: 100%  11
Co myślicie o zmianach nazw ulic? - Odpowiadam: Zdekomunizować nie tylko ulice, ale przede wszystkim ludzi, którzy komunizm w kraju tworzyli i kontynuowali.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A
~ Prezes
2 dni temu 14:04 ocena: 100%  10
Oczywiście. Najpierw powinna być dekomunizacja władzy na szczeblu gminnym, powiatowym
~ jarock
7 dni temu ocena: 100%  9
Jeśli Ktoś chce w swojej pamięci zachować zbrodniarzy, anty-Polaków czy innych komunistów to uważam, że można to zrobić w prywatnej przestrzeni. Przedsiębiorce z Kowalewa pragnę uspokoić - niech Pan nie okleja na nowo aut. Lepiej poczekać aż naklejki "wypłowieją". Niech nazwa Pana firmy kojarzy się mieszkańcom z rzetelnością, uczciwością, itp. a gwarantuję Panu, że klienci trafia pod właściwy adres.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ zima
7 dni temu ocena: 71%  8
A może by redakcja ujawniła nazwisko "alarmującego" mieszkańca Kowalewa.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ JOOOO
7 dni temu ocena: 100%  7
JESTEM ZA DEUBEKIZACJA--URZEDOW, POLICJI, REDAKCYJIII --ITYDY
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ WIELKOPOLANIN
7 dni temu ocena: 24%  6
jak kotś mówi ze dokumentów nie trzeba wymieniać kłamie trzeba wymienić nie może być tak ze nazwa ulicy to Jana Pawła a w dowodzie to 3 maja bo będą problemy w urzędach na poczcie itp MYŚLCIE TROCHE
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Harry
6 dni temu ocena: 96%  5
WIELKOPOLANIN no proszę MYŚL TROCHĘ !!! Poniżej ~ Prezes przytoczył art. 5 ust. 2 ustawy "Zmiana nazwy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową". W urzędzie czy na poczcie wystarczy pamiętać, że ulicę przy której mieszkam zdekomunizowano i nadano jej nową nazwę. Nikt nikogo nie odeśle z kwitkiem.
~ Prezes
7 dni temu ocena: 100%  4
art. 5 ust. 2 ustawy "Zmiana nazwy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową".
R E K L A M A
R E K L A M A