Gmina Dobrzyca. Ok. 238 tys. zł kosztowały tegoroczne remonty, jakie przeprowadzono w budynku dobrzyckiego urzędu. Większość dotyczyła dostosowania obiektu do wymogów przeciwpożarowych, których budynek wciąż jednak nie spełnia. Dlatego konieczne będą dalsze modernizacje.
Aż cztery z 22 tegorocznych inwestycji realizowanych przez władze Dobrzycy związane były z modernizacją pomieszczeń urzędu gminy. Wszystko w związku z koniecznością dostosowania budynku do norm przeciwpożarowych, których obiekt wciąż niestety nie spełnia. - Góra jest już zrobiona, pozostał jednak jeszcze dół - informuje burmistrz Jarosław Pietrzak.
Przypomnijmy: tegoroczne prace rozpoczęto od sali posiedzeń, gdzie na początku roku zdemontowano m.in. boazerię z sufitu, wymieniono również część instalacji elektrycznej. Później przyszła pora na kolejne zmiany, realizowane etapami - m.in. na korytarzu. Demontowano przede wszystkim wszystkie łatwopalne materiały, poszerzono także wymagane otwory.
Mimo sporych nakładów finansowych wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia pod względem zabezpieczenia urzędu. - To dla nas znaczne kwoty, drogi ewakuacyjne na parterze nie spełniają obecnych wymogów, są po prostu za wąskie - wylicza Monika Cholewa z dobrzyckiego urzędu.
Jak uzupełnia z kolei sam burmistrz, w przyszłości trzeba będzie w związku z tym m.in. wykuć drzwi na dole. - Planujemy zlikwidować kuchnię na dole i wykuć bezpośrednio drzwi z drugiej strony, ponieważ te z tyłu nie spełniają warunków przeciwpożarowych. Musimy to przerobić - zaznacza włodarz.
W związku z koniecznymi zmianami konieczne będzie zaadaptowanie części biur w nowym miejscu. - Podjąłem decyzję o zaadaptowaniu pomieszczeń w budynku Rynek 15 na pomieszczenia dla księgowości - zaznacza Jarosław Pietrzak. Wspomniane prace powinny być przeprowadzane prawdopodobnie w przyszłym roku.
TAKIE INWESTYCJE PRZEPROWADZANO W TYM ROKU W URZĘDZIE W DOBRZYCY
1. Remont sali posiedzeń - koszt ok. 59 tys. zł
2. Modernizacja instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem budynku - ok. 28 tys. zł
3. Remont budynku (korytarz, piętro) - ok. 74,2 tys. zł
4. Wykonanie klimatyzacji w pomieszczeniach urzędu i GOPS- ok. 76,9 tys. zł