Powiat pleszewski. Powiatowy Wydział Ochrony Środowiska wznawia program usuwania wyrobów azbestowych z terenu powiatu pleszewskiego.
Przypomnijmy: program usuwania azbestu realizuje powiat pleszewski we współpracy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu oraz wszystkimi sześcioma gminami: Pleszew, Dobrzyca, Chocz, Czermin, Gizałki i Gołuchów.
Trwa nabór wniosków na usuwanie azbestu
Nabór wniosków o usunięcie materiałów azbestowych jest ciągły. Mieszkańcy mogą składać wnioski do właściwego urzędu gminy od 22 stycznia, do 30 września 2020 roku. Realizacja programu przewidziana jest do 16 października 2020 roku - wykonanie zleceń, rozliczenie i zakończenie.Usuwaniem materiałów z azbestem - ze względu na ich szkodliwość dla zdrowia ludzkiego - zajmują się wyspecjalizowane firmy. Zlecenie będzie realizować firma, wyłoniona w przetargu. Działania, objęte programem będą obejmować odbiór materiałów azbestowych złożonych na paletach lub pryzmach, ich pakowanie, załadunek, wywóz i utylizację.
UWAGA! Regulamin nie obejmuje finansowania kosztów demontażu płyt eternitowych z dachów ani zakupu czy montażu nowych pokryć dachowych z innych materiałów.
GDZIE WZIĄĆ I SKĄD POBRAĆ WNIOSEK NA USUWANIE AZBESTU?
Program, regulamin, wzór wniosku oraz dodatkowe formularze są dostępne w urzędach gmin, a także w wersji elektronicznej na stronie internetowej www.powiatpleszewski.pl w zakładce USUWANIE AZBESTU
Przypomnijmy: w 2018 roku z posesji na terenie powiatu pleszewskiego usunięto 477 ton szkodliwych wyrobów z azbestem. Koszty to 130 tys. 698 zł.