Powiat pleszewski. Do wydziału komunikacji zapiszesz się przez internet

Opublikowano:
Autor:

Powiat pleszewski. Do wydziału komunikacji zapiszesz się przez internet - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości

W poniedziałek - 8 kwietnia - w wydziale komunikacji pleszewskiego starostwa wystartował elektroniczny system, który znacznie poprawi załatwienie spraw w tym miejscu.

 

Wprowadzony system - tzw. „e-kolejki” - zakłada koniec tradycyjnego oczekiwania do okienka - zamiast tego będziemy pobierać specjalny bilet. Mało tego - możliwe są wcześniejsze zapisy do kolejki przez internet.

- Chcieliśmy dokonać pewnego usprawnienia dla obsługi mieszkańców. Co ważne, dziś - dzięki temu systemowi - możemy praktycznie zarejestrować się w domu - przed komputerem - na wizytę w wydziale na konkretny dzień i godzinę - opisuje starosta Maciej Wasielewski.

Jak nowa obsługa ma wyglądać w praktyce? Przed drzwiami do wydziału stanął specjalny automat. Tam drukowane są bilety - po wcześniejszym wybraniu przez nas konkretnej usługi (np. wyrobienie prawa jazdy lub rejestracja auta). Na wydruku zobaczymy m.in.: ile osób jest aktualnie przed nami w środku oraz do jakiego stanowiska mamy podejść po wywołaniu - na korytarzu przez głośnik będzie bowiem specjalna głosowa informacja - który numer może wejść już do środka. Możliwe jest wydanie biletu w wybranym przez języku obcym (np. angielski, niemiecki) - wówczas informacja głosowa będzie również nadawana w tym języku.

Co ważne, w kolejkę możemy zapisać się w domu przez internet. Wystarczy wejść na stronę starostwa i wybrać w systemie dany dzień i godzinę, które są akurat wolne. Wówczas otrzymamy na naszego maila specjalny kod, który wpisujemy później na urządzeniu w starostwie. Warto jednak przyjść ok. 10 minut wcześniej, ponieważ później system kasuje rezerwację, jeśli nie zostanie potwierdzona na czas.

- System jest bardzo intuicyjny, jednak na pewno nasze pracownice z biura podawczego będą pomagały osobom, które będą potrzebowały jeszcze chwilę, by się w tym odnaleźć - komentuje wicestarosta powiatu Damian Szwedziak.

- Pamiętajmy jednak, że jeden numerek oznacza załatwienie jednej sprawy. Taka jest zasada - przypomina na koniec Renata Garsztka, naczelnik wydziału komunikacji.

Cały system kosztował ok. 40,5 tys. zł. W przyszłości może być jednak dowolnie modyfikowany na życzenie starostwa. Można go nawet - jeśli zajdzie kiedyś taka potrzeba - rozszerzyć go o kolejne wydziały.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE