Antyspam
R E K L A M A
ARTYKUŁY OGŁOSZENIA FIRMY
R E K L A M A
R E K L A M A

Powiat pleszewski. Która gmina przyciągnie bliżej węzeł S-11?

› Aktualności 24 dni temu    30.08.2018
Redakcja
komentarzy 32 ocen 0 / 0%
A A A

Powiat pleszewski. Niedawne korekty korytarzy przyszłej drogi S-11 wzbudzają nie mniejsze emocje niż propozycje pierwotne. Władze Pleszewa optują za wariantem pierwszym - który zakłada przebieg drogi oraz przyszłego węzła bardzo blisko miasta. Innego zdania są z kolei samorządy Kotlina i Dobrzycy, swoją propozycję ma Gołuchów, a wątpliwości nie ukrywają radni powiatowi...

 

O zmianach przebiegu korytarzy przyszłej drogi S-11 pisaliśmy w ostatnim wydaniu naszej gazety. 

R E K L A M A

Władze Pleszewa nie ukrywają, że najlepszym rozwiązaniem - z perspektywy rozwoju - jest wariant korytarza pierwszego. Punkt widzenia zmienia się oczywiście w zależności od gminy. Nieco inaczej widzą wszystko władze Dobrzycy oraz Kotlina. Swoją opinię wystawiła dla GDDKiA także po raz pierwszy gmina Gołuchów.

JAKIE SĄ KONKRETNE STANOWISKA POSZCZEGÓLNYCH GMIN? CO MÓWIĄ RADNI POWIATOWI? PRZECZYTASZ O TYM W AKTUALNYM PAPIEROWYM WYDANIU "ŻYCIA PLESZEWA".

MOŻESZ TAKŻE KUPIĆ JE ONLINE - TUTAJ

R E K L A M A
+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
dodaj zdjęcia Masz swoje autorskie zdjęcia? Dodaj je do naszego tekstu.
Komentarze (32)

Serwisy internetowe jarocinska.pl, zpleszewa.pl, rawicz24.pl, gostynska.pl, krotoszynska.pl nie ponoszą odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze nie są moderowane. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane zgodnie z postanowieniami Regulaminu.

dodaj komentarz› pokaż według najstarszych
~ TAK dla S11
9 dni temu ocena: 17%  32
Najgłośniej teraz krzyczą ci co tanio kupili działki blisko planowanej drogi i się pobudowali a przecież plany i korytarz drogi były już ponad 20 lat temu. Trza było budować się w innym miejscu to byście teraz nie narzekali na spotkaniach wiejskich. Droga jest potrzebna i mam nadzieję, że szybko ruszy budowa.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ S11
8 dni temu ocena: 100%  31
Ludzie nie protestują przeciwko S11 a przeciwko nielogicznemu wariantowi forsowanemu przez obecne władze miasta. Droga ta jest bardzo potrzebna i każdy to wie. Tylko nie musi iść przez "środek miasta" i przecinać wiosek. Może iść całkiem innym korytarzem a jednocześnie będzie blisko Pleszewa. Tylko nie wiadomo dlaczego aktualne władze mają tylko jedną wizję a o drugiej chcą zapomnieć.
~ Mieszkaniec
17 dni temu ocena: 100%  30
Dlaczego nie ma żadnej wzmianki o wczorajszym zebraniu z Panem Burmistrzem w Ludwinie i informacji, że wieś zostanie przecięta na pół prawdopodobnie bez możliwości dojazdu do Pleszewa przez drogę nr 11, a druga połowa będzie jeździć przez Taczanów do Pleszewa. To ma bardzo podobno wpłynąć na rozwój miasta. Ale jak przez 20 lat za dużo się nie rozwinęło to chyba i węzły nie pomogą.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Jan
17 dni temu ocena: 100%  29
Dlatego też tylko wariant nr 2 jest optymalny i korzystny dla Ludwiny i innych miejscowości.
~ Pleszewiok
23 dni temu ocena: 89%  28
A jo chce ringu ośmiopasowego wokół metropolii pleszewskiej i 15 węzłów, żebym mógł moja furmanką dojechać do każdy dzielnicy mojego miasta stołecznego Pleszewa. To mi się należy bo jo jezdym pleszewiok i mom mieć 4 zjazdy do Tomaszewa i 2 do dzielnicy Śmieją Młyn. Mi się należy i już.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A
~ adamus258
23 dni temu ocena: 17%  27
I niech będą w Pleszewie 2 węzły - kogo to w oczy szczypie? Jak mają być a są takie plany, to znajdzie się grupka ludzi o zerowym poczuciu swojej wartości i niskiej inteligencji i będzie wypisywać, "że tam jest jeden węzeł, a po co w Pleszewie dwa". Gdyby ludzie tacy jak Wy rządzili, to większość rozdrapałaby wszystko do jednego miasta, inni do swojego, a w środku Polski były by fatamorgana S11 i innych ekspresówek i sahara z jedną palmą wraz z pustym alladynem....
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Tomek
23 dni temu ocena: 20%  26
A co ma do węzła w powiecie pleszewskim Kotlin? Mają swój powiat mogli robić wszystko, żeby węzeł był u nich a nie w okolicach jarocina. Albo mogli ubiegać się o to, by eska idąc przez kotlin zrobiła w połowie drogi do jarocina węzeł. Sorry, ale węzeł ma być w Pleszewie, więc sorry mieszkańcy Kotlina. Nie chcę, by mieszkając w znaczącym ośrodku jakim jest Pleszew dojeżdzać na eskę do pobliskiego Kotlina - no chyba ŻART!!!!!!!!!!!!!!!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamus258
23 dni temu ocena: 0%  25
Zawsze możesz się wyprowadzić. Znaczący, że tu znajdują się wszystkie urzędy od spraw cywilnych, komunikacyjnych itp. Nie rozumiesz co autor miał na myśli. A wg Ciebie znaczący to jaki? Mówimy o regionie a nie o świecie. W świecie to nawet cała polska nie ma znaczenia
~ sebastian
23 dni temu ocena: 83%  24
Mieszkasz w Pleszewie i mówisz, że mieszkasz w znacznym ośrodku? Mhmmmm, to się leczy?
~ Prorozwojowy
23 dni temu ocena: 89%  23
Albo opcja 2 lub 3 albo Pleszew się udusi od smoki. No ludzie kto buduje taka drogę pod oknami osiedli i bloków. Z 2 będzie blisko do węzła bo tak jak ktoś napisał to tylko 2 km. No i te wyburzenia w wariancie 1 to jest masakra. Po co komu wchodzić na działkę jak można inaczej i bez szkody dla rozwoju miasta. Ja jestem za wariantem 2.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ hmm
23 dni temu ocena: 67%  22
zamiast wyburzać komus cos przedzielimy mu pole na poł i będzie miał pol po 1 stronie pol po 2 stronie czyli nie będzie miał pola wogole :)
~ Hmm
23 dni temu ocena: 31%  21
Albo OPCJA NR 1 albo żadna ... kto widział żeby nitka przechodziła tak daleko od miasta ? PROSZE ZOBACZYC JAK BLISKO PRZECHODZI NITKA W JAROCINIE !!!!!!!!!!!!!! 20-30 M OD ULICY OKRĘŻNEJ A TAM JEST DUZE OSIEDLE DOMKÓW ... ALE NIE MA CO, NIE BEDZIE DROGI NIE MA KOLEJI, AUTOBUSOW NIE MA, NIE BEDZIE NIC WIEC MIASTO SAMO UMRZE ...Ciekawe czym będzie rządził nowy włodarz ? pozdrawiam mieszkaniec Kowalewa obok którego będzie przechodzić nitka .... ps. kandydat walczacy ze smogiem na drodze powinien zabrać się najpierw za zwalczanie smogu w mieście od palenia byle czym no chyba ze nie chodzi tylko jeździ po miescie i nic nie czuje ...
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Markus
23 dni temu ocena: 71%  20
Rondo jest w Jarocinie ale do eski trzeba dojechać 3 km i nie ma innej opcji. Pleszew będzie miał 2 km dojazdu, więc korzystniej i nie narzekaj.
~ HMM
23 dni temu ocena: 33%  19
do `Markus RONDO ZJAZDOWE JEST W JAROCINIE !!!! A NIE 3 KM OD JAROCINA I CALY WEZEL LACZACY JEST W BLISKIEJ ODLEGLOSCI OD ZABUDOWAŃ !
~ Markus
23 dni temu ocena: 50%  18
Z Jarocina ż ronda do węzła są 3 km. W Pleszewie będą 2 km w wariancie 2 i 3, więc co to za problem? Tylko wariant 2 ewentualnie 3. Ale lepiej 2 bo jest mniej szkodliwy. 1 zamknie miasto i oddzielić od Kowalewa więc zdecydowanie 1. No i masa wyburzen jest w 1.
~ romcio
23 dni temu ocena: 60%  17
Logicznie rzecz ujmując. Tam gdzie są stolice powiatów przez które ma pójść droga ekspresowa i nie ważna jak czy S5, czy S11, czy S12 itp. mają mieć te miasta dostęp do tych dróg za sprawą węzłów. Wyjątkiem są miasta położone na drogach wojewódzkich, bo ich znaczenie nieco spada. Wobec tego zdania są podzielone. Uważam, że S11 w przypadku Pleszewa powinna iść wariantem 1 czyli między Pleszewem a Kowalewem. Jest to najmniej kosztowny, a zarazem najbardziej efektywny plan realizacji tej inwestycji. Ktoś powie, ze trzeba coś wyburzyć itp. TAK, bo nie idzie zrobić coś bez szkody, nawet w małym stopniu, przy tak wielkiej inwestycji. Plan 1 to bliżej Pleszewa, łączniki krótszy, brak wiaduktów nad koleją itp. Ale ludzie mają inne pomysły.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ jaPiotr z Kow
23 dni temu ocena: 100%  16
A wiadukt nad bocznicą do Pleszewa? Zapomniałeś? Taki sam jak nad koleją bo będzie też i nad drogą. Zresztą taki sam jest w ciągu 11 na granicy Kowalewa i Pleszewa tylko, że będzie dwa razy szerszy. W wariancie 1 Kowalew będzie oddzielony dwoma wiaduktami od Pleszewa z jednej strony i 1 wiaduktem z drugiej. Taki mur obronny hehe
~ rozwojowy
24 dni temu ocena: 100%  15
Najlepszy do rozwoju jest korytarz 2 a korytarz 1 zamyka rozwój w tym kierunku i odcina całkowicie Pleszew od rozwoju .
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ adamus258
24 dni temu ocena: 0%  14
Czytam te komentarze to błazny i błazny tu siedzą i piszą. Muszę odpisać im, choć do nich nie należę i ukłonię się nad nimi, by zniżyć się do ich poziomu. Barany!
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Plesz
22 dni temu ocena: 100%  13
Przykre to @adamus258 i @peterek, że nie rozumiecie prostej ironii. Poza tym to ubliżanie... ja nikomu nie ubliżałem. Należę do już wiekowego pokolenia, my od wielu lat marzyliśmy o porządnej drodze do Poznania i na Śląsk. Teraz kiedy może się to ziścić nagle wszyscy są przeciw, nie odpowiada wariant 1, 2 ani 3.
~ peterek
23 dni temu ocena: 0%  12
Bo ludzie piszą bzdury. Kto wpadł na pomysł żeby pójść S11 z jeb... jarocina do ostrowa w linii prostej? Może trzeba było tak pomyśleć, żeby w linii prostej z Poznania do Ostrowa, ominęłoby i środę, i jeb... jarocin i kochany Pleszew. Zadowoleni wtedy? Bo Pleszew jest to trzeba go ominąć? Kto takie ma pomysły? Może w końcu omińmy jarocin, bo to skupisko pederastów z lat 80-tych na tych festiwalach bywało i teraz myślą, że ich głos jest coś warty. Tylko że w głowie mają pustkę, a słoma z butów jeszcze 100 lat będzie wychodzić.
~ Adam
24 dni temu ocena: 100%  11
A coś mądrego mógłbyś może napisać? Bo ż Twojego komentarza geniuszu nic nie wynika.
~ Plesz
24 dni temu ocena: 100%  10
A nie prościej przeciągnąć prostą linię od końca obwodnicy S11 Jarocina do początku obwodnicy Ostrowa? Wtedy S11 byłaby krótsza i przebiegała by zaraz przed Dobrzycą. Mieszkańcy Dobrzycy byliby raczej zadowoleni :-)
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ ja
24 dni temu ocena: 100%  9
Pewnie, że najprościej bo to najkrótsza trasa, ale obszary Natura 2000 niby na to nie pozwalają. Ale przez Pleszew jest dalej i nienaturalnie ta droga musi się wygiąć w łuk. Więc najlepszy jest korytarz 2, bardziej naturalny i krótszy. No i oczywiście w nim jest najmniej wyburzeń. Sami projektanci zresztą to piszą.
~ S11
24 dni temu ocena: 0%  8
W którym momemcie Pleszew jest "dużo mniejszy"? Chyba nie byłeś na lekcjach geografii. Tu różnice są 1-2 tysięcy a ty piszesz dużo mniejszy. Tak, ma być w Pleszewie 2 a nawet z 3 węzły bo rzecz w tym, że aglomeracja Pleszewska jest dużo większa niż osamotniony jarocin czy już w ogóle środa....
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
~ Mieszkaniec PPL
23 dni temu ocena: 0%  7
I nie rozumiem jak piszą o tym zasranym jarocinie. co w nim takiego? Wiocha jak każda inna. Nie czaję wręcz irytuje mnie to jak mówią że jarocin to miasto, Pleszew to miasteczko. I jarocin i Pleszew to małe miasta, a powiedzenie że Pleszew jest dużo mniejszy jak ktoś napisał to taka różnica jakby porównać Bydgoszcz do Torunia - Lublin jest mniejszy o 8 tysiecy to w końcu jest dużo mniejszy Haha :)
~ QWERTY
23 dni temu ocena: 0%  6
Z sejmiku województwa:Obszar aglomeracji Pleszew wyznacza się w oznaczonych na planie granicach, na terenie poniżej wymienionych miejscowości: 1) miasto Pleszew, 2) Kowalew z wyłączeniem ulic: Dworcowej (od ulicy Chrobrego do ulicy Łąkowej), Fabianowskiej, Cmentarnej, 3) Lenartowice z wyłączeniem posesji nr: 54, 55, 56, 57, 60, 61 62, 63, 64, 4) Marszew z wyłączeniem ulic: Jodłowej, Cedrowej, Magnoliowej oraz Marszew nr 32, 5) Nowa Wieś z wyłączeniem przysiółka - Folusz, 6) Piekarzew, 7) Prokopów, 8) Suchorzew z wyłączeniem ulic: Madera, Zachodniej, Wąskiej, Słonecznej, Równej, Przylesie, Lipowej, Leśnej, Krawczykowo, Kowalewskiej (od ulicy Krawczykowo do końca ulicy Kowalewskiej), Krótkiej, Kolejowej, 9) Taczanów Drugi, 10) Zielona Łąka z wyłączeniem ulic: Grzybowej, Malinowej, Zbożowej.
~ Piotr
23 dni temu ocena: 33%  5
No to jeśli Pleszew będzie się rozwijał i rozbudowywał to eska nie może iść przez środek zabudowy. W tym wypadku tylko korytarz 2 lub 3. Nie ma innej opcji bo tylko wtedy droga będzie na zewnątrz rozbudowującego się miasta.
~ 64109538
23 dni temu ocena: 86%  4
Kolego banBethoVen czy jakoś tak, aglomeracja to jest kalisko-ostrowska albo poznańska czy wrocławska a Pleszew ż Tomaszewm i Przydzialkami ... No proszę Cię. Na papierki może i tak ale co na to Jarocin ż Golina i Witaszycami. Tylko te 3 miejscowości mają więcej ludzi niż sama gmina Pleszew. No i 1 węzeł drogowy.
~ erickVANbethoVEN
23 dni temu ocena: 0%  3
Kolego dlaczego myślisz tak, jakbyś rozumu nie miał? Jakbyś wiedział po pierwsze co to aglomeracja to nie musiałbym Ci tłumaczyć. Ale w podpleszewską zaliczamy m.in. Zieloną Łąkę, Kowalew, Przydziałki, Lenartowice, Nowa Wieś, Korzkwy, Tomaszew, Marszew, Prokopów, Baranówek. Większość z nich niedługo (do kilku lat) zostanie wcielona w granice miasta. Miasto i zresztą pobliskie miejscowości się cały czas rozwijają, przybywa mieszkańców, szczególnie teraz osiedla Marszew, Przydziałki, Zielona Łaka. Więc wyobraź sobie, że jeśli ta eska będzie za kilka lat (2021-2024 chyba) to mieszkańców będzie więcej niż obecnie. A Ty myślisz że skoro jest mniejszy na papierku to najlepiej zamknąć ulicę ludzi wyprosić i gitara. A z porównywaniem Jarocina do Pleszewa to bym się wstrzymał. I ja jako mieszkaniec Pleszewa nie życzę sobie głupich wypisów pod adresem mojego miasta. Mają być 2 węzły to Ci już żal du.... ściska czy co? Ludzie nie myślą jak ty, tylko że ten obszar jest mocno zurbanizowany
~ S11
24 dni temu ocena: 93%  2
Co to jest aglomeracja pleszewska? Pleszew z Kowalewem? Z Zieloną Łąką i Nową Wsią? Hehe To rozcinaj sobie aglomerację eską przez środek. Ja nie byłem na lekcjach geografii - chłopie, Ty chyba z konia spadłeś. Pleszew ma 17 437 mieszkańców (miasto i gmina: 30 026), a Jarocin ma 26 238 (miasto i gmina: 45 571), Środa Wlkp. ma 23 124 (miasto i gmina 32 160). Pleszew to najmniejsze miasteczko z tych wszystkich i ciesz się, że będzie miał 1 węzeł a nie polityka imperialna.
~ S11
24 dni temu ocena: 100%  1
To jest źle postawione pytanie. Przecież węzłów może być kilka: 3 w powiecie to nie jest przesada. A Pleszew nie musi mieć 2 węzłów. Jarocin ma 1 węzeł, Środa Wlkp. też ma mieć 1 węzeł a Pleszew przecież jest dużo mniejszy.
odpowiedz oceń komentarz
wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
R E K L A M A